UPOZORŇUJEME! Ve dnech 10. - 20. 8. 2021 NEBUDEME z důvodů stěhování provozovny expedovat žádné objednávky. Děkujeme za pochopení. Vaše Andy a Ela

Jak být ještě krásnější

Čím jsme (myslím tím nás holky z Anely :-)) starší, tím si čím dál víc uvědomujeme, jak jsme my ženy všechny jedinečně krásné. Ať jdeme s Andy kamkoliv, tam nás ženy pozorujeme a obdivujeme. Každá jsme jiná, s rozdílným vkusem, stylem a intenzitou péče o sebe, ale všechny jsme krásné. Zároveň jsme si však také vzájemně upřímně posdílely, že i my samy máme mnohdy problém s oceněním své vlastní jedinečnosti a krásy.

Učme se „vidět se srdcem“

Proto se v nás zrodila myšlenka podpořit s Anelou přirozenou ženskou krásu nejen z vnějšku, ale také z vnitřku. Naší motivací je nás ženy podpořit a inspirovat ke změně pohledu na krásu, zejména na tu svou vlastní. Abychom se přestaly neustále kritizovat za to, co bychom mohly mít hladší, pevnější, menší, větší, delší, kratší, bohatší, buclatější nebo naopak tenčí. Abychom se zkrátka společně začaly učit vidět se srdcem. Protože láska sama k sobě je ten nejúčinnější, nejlevnější, nejdostupnější a zároveň nejnáročnější (k pravidelnému používání) „kosmetický přípravek“, který máme.

srdce_ctverec_2

Zkusme hledat cestu do nitra

V poslední době k nám pronikají a stále více si získávají na oblibě mnohá prastará východní učení, jako jsou jóga, Čchi-kung, Tai Chi, či různé z nich vycházející novodobé techniky. Často se k nim upínáme, jako k zázraku, který nám vrátí naše zdraví, pohodu, harmonii a také krásu. Jejich tajemství spočívá v pravidelném opakování dané techniky, která nás má podpořit ve zklidnění a nalezení cesty do vlastního nitra. Pokud se nám to podaří, tam teprve najdeme ten hledaný zázrak – pochopení pravé podstaty bytí a bezvýhradné přijetí sebe-sama. Ve skutečnosti je tedy úplně jedno, jakým způsobem tento „poklad“ najdeme, důležité je, že ho najdeme. A v tu chvíli pochopíme, že pupínky i vrásky jsou vlastně naše krása. Dodávají nám na autentičnosti, neboť o nás mnoho prozradí. Třeba to, že si rády dopřejeme „nezdravě dobré“ jídlo, nebo že se rády a hodně smějeme, nebo, že jsme hodně starostlivé, nebo že pro samou péči o ostatní zapomínáme na sebe.

Děkuji Ti moje tělo

Proto milé ženy, pojďme být k sobě a ke svému tělu laskavé. Poděkujme mu za to, jaké je. Že jen díky němu se můžeme nadechnout svěžího ranního vzduchu, zjistit na Twitteru, co se přes noc událo, zabořit prsty do heboučké kočičí srsti, poslechnout si nejnovější píseň od Xindl X a taky se pomazlit s našimi nejmilovanějšími. Na každý svůj „nedostatek“, který vidíme, se usmějme a řekněme si, „děkuji Ti moje tělo za to, že jsi stále se mnou“, „děkuji Ti moje tělo, že se mnou mluvíš“, „děkuji Ti moje tělo, že si mohu díky Tobě zatancovat“, „děkuji Ti moje tělo, že mohu díky Tobě milovat“, „děkuji Ti moje tělo, že …“.

Když se dobře vyspím

Jednou z dalších metod, jak účinně poděkovat vlastnímu tělu a zároveň si dopřát tu nejvíc regenerační kúru pro pleť, oči, vlasy či nohy je dopřát si dostatek spánku a opravdového odpočinku. Určitě to moc dobře samy znáte, že svěžest a dobrou náladu, které z vás čiší, když jste se úžasně vyspaly, nenahradí žádné božské hydratační ani jiné sérum ;-).

Obecně platí, že člověk by měl denně spát v rozmezí 6-8 hodin, přičemž nejkvalitnější spánek, kdy naše tělo nejvíce regeneruje, probíhá mezi cca (22)23-tou hodinou a (1)2-hou hodinou (v závislosti na letním a zimním čase).

Abych vás a hlavně tedy sebe (protože v mém případě právě tady nejvíc platí, ona okřídlená „kovářova kobyla …“) více motivovala k včasnému ulehnutí, vypíšu vám tady, na co si nedostatkem spánku zaděláváte.

spanek_1

Spánek – zázračná pleťová maska

Dlouhodobý nedostatek kvalitního spánku, tj. spánková deprivace, vede k mnoha zdravotním potížím, počínaje narušením sociálních dovedností, přes psychické a neurotické poruchy, až k vážnějším fyziologickým změnám (např. kardiovaskulární onemocnění).

Příliš málo spánku také může ovlivnit naši hormonální rovnováhu (např. se vylučuje zvýšené množství stresového hormonu kortizolu), a tím zvýšit stresové napětí v těle. Tělo se pak v důsledku toho také např. hůř vyrovnává s drobnými záněty postihujícími nejčastěji kůži, což častěji vede k projevům akné, ekzémům, lupénce a různým atopickým dermatitidám (= zánět kůže).

Spánek a jeho kvalita má tedy zásadní vliv na stav naší pokožky. Při nedostatku spánku kůže ztrácí svou pružnost, napjatost a zářivost, stává se křehčí, tenčí, zašedlou, vrásčitou s nateklými váčky pod očima. Kromě toho, nedostatek spánku také neblaze ovlivňuje kvalitu a množství vlasů.

Tak co, v kolik hodin od teď budete chodit spát?

Nerušit, dávám si svých „20“

Velmi pozitivní vliv nejen na naši krásu má také alespoň krátký odpočinek v průběhu dne, zvaný šlofíček. Pokud si dopřejeme úplně „vypnout“ na 21 minut od všech vnějších ruchů a vzruchů (tedy zahodíme dítě i s mobilem někam daleko ;-), nic nečteme, neposloucháme, nejíme, necvičíme ani neděláme nic jiného) a jsme jen sami se sebou, pak si dopřejeme tři regenerační cykly všech svých 7 energetických center v těle, tzv. čaker. Tato maličko delší „dvacetiminutovka“ zpravidla stačí k výraznému občerstvení a osvěžení těla i mysli. Zbytek dne si pak nejen mnohem více užijeme, ale také v něm budeme zářit na všechny strany.